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Title: Simulación de una cabina segura adaptable en camillas para atender a pacientes con enfermedades infectocontagiosas
Authors: Peralta Zurita, Diana Belén
Amores Vallecilla, Bruno Gabriel
Keywords: DISEÑO INDUSTRIAL
CAMILLA
POLÍMEROS
SUJECIÓN
PLÁSTICO
ERGONOMÌA
Issue Date: Feb-2021
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: CT-MDIP A524s/2021
Abstract: This work describes the design and manufacture of a prototype of a safe cabin for patient care, in order to protect the lives of health personnel and the need to adapt to the Coronavirus crisis in a short time, it has been embodied this solution. For the development of this design, it was considered measures of existing stretchers on the market in order to have actual measurements that were used to design and simulate the prototype, for the final design the recommendations of the doctors were taken into account. The new cabinet is a small revolution for patient care, the design and assembly was done in Autodesk Inventor software and the simulation in Xflow software. It was considered two stages : In the first stage, a totally closed cabin was simulated, this to understand the behavior of the fluid under real conditions and parameters , where it was obtained a maximum speed of 13.25 m/s in a time of 0.26 seconds. In the second stage, the open cabin was simulated where the distance that the particles travel in an outdoor environment is visualized, obtaining a distance of 0.7 m at a time 0.5 seconds, so the same maximum speed obtained was 14.4 m/s at 0.25 s considering the vertical position of the manikin and that the fluid hits the walls of the cabin. The flow velocity from the mouth to the closest part to the protection cabinet whose distance is 157 mm, the sneeze 1 was simulated in 0.3 seconds and the sneeze 2 lasted 0.5 seconds, resulting in average speed in the closed cabinet ranging from 3. 31 m/s up to 13. 25 m/s, while in the open car the average speed ranges from 3.49 m / s to 13.96 m / s. But the number of oscillated drops varied greatly. The results obtained were compared with other previous studies related to the behavior of a sneeze, obtaining similar results to those studies and whose average speed ranged is between 12 and 15 m/s.
Description: En el presente trabajo se describe el diseño y la fabricación de un prototipo de cabina segura para atención de pacientes, con el fin de precautelar la vida del personal de la salud y la necesidad de adaptarse a la crisis del coronavirus en poco tiempo, se ha plasmado esta solución. Para el desarrollo de este diseño, se consideró medidas de camillas existentes en el mercado a fin de tener medidas reales misma que sirvieron para diseñar y simular el prototipo, para el diseño final se tomó en cuenta las recomendaciones de los médicos. La nueva cabina es una pequeña revolución para la atención a pacientes, el diseño y ensamblaje se realizó en software Autodesk Inventor y la simulación en el software Xflow. Se considero dos etapas: En la primera etapa se simulo una cabina totalmente cerrada esto para entender el comportamiento del fluido bajo condiciones y parámetros reales se obtuvo una velocidad máxima de 13.25 m/s en un tiempo de 0,26 segundos, en la segunda etapa se simulo la cabina abierta donde se visualiza la distancia que recorren las partículas en un ambiente exterior obteniendo una distancia de 0.7 mt en un tiempo 0.5 segundos, asi mismo la velocidad máxima obtenida fue de 14.4 m/s en 0.25 s considerando la posición vertical del maniquí y que el fluido choca las paredes de la cabina. La velocidad de flujo desde la boca hasta la parte más cercana a la cabina de protección cuyo distancia es 157mm,el estornudo 1 se simulo en 0.3 segundos y el estornudo 2 duro 0.5 segundos, dando como resultado velocidad promedio en la cabina cerrada va desde 3.31 m/s hasta 13.25 m/s, mientras que en la cabina abierta la velocidad promedio va de 3.49 m/s a 13.96 m/s. Pero el número de gotas osciladas vario mucho. Los resultados obtenidos se compararon con otros estudios previos relacionados con el comportamiento de un estornudo obteniendo resultados similares a los de esos estudios y cuyo promedio de velocidad ocila entre 12 y 15m/s.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4079
Appears in Collections:Maestría en Diseño Industrial y Procesos (MDIP)

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