Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4063
Title: Plan de negocios para la creación de una empresa de monitoreo digital, seguridad, y cuidado de mascotas en la ciudad de quito, año 2020
Authors: Ruiz Montalvo, Santiago Gabriel
Galindo Velásquez, Christian Stiven
Keywords: ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS
TRANSFORMACIÓN DIGITAL
CUIDADO DE MASCOTAS
SEGURIDAD
GPS
APLICACIONES EN LA NUBE
Issue Date: Sep-2020
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: ST-MBAD G158p/2020
Abstract: This project is entitled "Business plan for the creation of a company for digital monitoring, security, and care of pets in the city of Quito, 2020". It aims to develop a new vision of services that facilitate interaction between people and their pets, going from traditional care to taking advantage of digital tools, thus opening the doors to new business models. At present the companies of commercialization of products for the care of pets, is based on traditional models of sale of food, accessories, clothes, toys; in addition to veterinary and hairdressing services. No other solutions have been exploited, based on digital technology, with the aim of serving white space in the market and the job to be done of pet lovers. The care does not refer exclusively to hairdressing and veterinary care, but it also has to do with the safety of the animals. The population that takes care of their pets grows, and on the other hand, the living spaces are reduced. Digital technology opens doors to online geo-location options, cloud information, portable devices and applications that allow better interaction with animals. The company intends to focus its action point on providing security to families, using a GPS device, to know the location of their companions at all times. A software solution is also offered, which allows owners to have information on the state of health and veterinary controls, through the use of portable devices. Only in Quito we have around 53 vets. This is a sector where they do not have technology and applications that allow them to keep updated information on their patients, appointment reminders and useful advice for users. This business plan aims to demonstrate the applicability of technological tools and digital transformation in a conventional market segment, as well as proposing a business model that generates value for the investor.
Description: El presente proyecto titula “Plan de negocios para la creación de una empresa de monitoreo digital, seguridad, y cuidado de mascotas en la ciudad de Quito, año 2020”. El mismo pretende desarrollar una nueva visión de los servicios que facilitan la interacción entre las personas y sus mascotas, pasando de los cuidados tradicionales al aprovechamiento de herramientas digitales, abriendo de esta manera las puertas a nuevos modelos de negocio. En la actualidad las empresas de comercialización de productos para el cuidado de mascotas, se basa en modelos tradicionales de venta de alimentos, accesorios, ropa, juguetes; adicionalmente a los servicios de veterinaria y peluquería. No se han explotado otras soluciones, basadas en tecnología digital, con el objetivo de atender el white space en el mercado y el job to be done de los amantes de las mascotas. Los cuidados no se refieren exclusivamente a peluquería y atención veterinaria, sin no que tambien tiene que ver con la seguridad de los animalitos. La población que cuida de sus mascotas crece, y por otra parte los espacios de vivienda se reducen. La tecnología digital abre las puertas a opciones de geo-localización en línea, información en la nuve, dispositivos portátiles y aplicaciones que permiten una mejor interacción con los animalitos. La empresa pretende focalizar su punto de acción en brindar seguridad a las familias, mediante un dispositivo GPS, para conocer la localización de sus acompañantes en todo momento. También se ofrece una solución de software, que permite a los dueños, tener información sobre el estado de salud y controles veterinarios, mediante el uso de los dispositovos portátiles. Solo en Quito tenemos alrededor de 53 veterinarias. Este es un sector donde no cuentan con tecnología y aplicaciones que permitan mantener información actualizada de sus pacientes, recordatorios de citas y consejos útiles para los usuarios. Con este plan de negocios se pretende demostrar la aplicabilidad de herramientas tecnológicas y de transformación digital en un segmento de mercado convencional, así como proponer un modelo de negocio que genere valor para el inversionista.
URI: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4063
Appears in Collections:Maestría en Administración de Empresas mención Transformación Digital (MBAD)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Christian Stiven Galindo Velásquez.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.