Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3957
Title: Diseño del programa de Onboarding para la Escuela Particular Efrata
Authors: Oquendo, Santiago
López Boada, Stephanie Haydeé
Keywords: GESTIÓN DE TALENTO HUMANO
PROCESO DE ONBOARDING
MOTIVACIÓN
DESEMPEÑO LABORAL
ENGAGEMENT
INCORPORACIÓN
Issue Date: Sep-2020
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: CT-MGTH L925d/2020
Abstract: Long ago, the process of incorporating employees into the organization was considered unnecessary and secondary, treated in a superficial and careless manner, so that it was seen as a waste of time, resources and cost decrease. From this perspective, the need arises to design an Onboarding process, in order to integrate and engage new employees for the enhancement of performance within the organization, focuses on achieving an adequate and complete strategic adaptation to its role and functions placing the new member of staff to organizational policies and culture, creating awareness, personal satisfaction, motivation, organizational commitment, efficient performance, low turnover and adequate working climate. Based on the identification of the needs and expectations of employees through the UWES-S welfare and Onboarding process, a proposal will be held through the design of activities and formats. Employees will feel welcome from day one, they will perceive an organized and stable image of the group, responding positively to their role. In this way, and with the aim of achieving positive results in the organization, it is planned to design an Onboarding program addressed to teachers at the Efrata Private School.
Description: Tiempo atrás, el proceso de incorporación de los colaboradores a la organización fue considerado innecesario y secundario, tratada de una manera superficial y descuidada, a tal punto de ser vistos como una pérdida de tiempo, de recursos y reducción de costos. Frente a esa perspectiva, nace la necesidad de diseñar un proceso de Onboarding, con el propósito de integrar e involucrar a los nuevos colaboradores para el mejoramiento del desempeño dentro de la organización, enfocado a lograr una adaptación estratégica, adecuada y completa a su cargo y funciones, alineando al nuevo colaborador a las políticas y cultura organizacional, generando concientización, satisfacción personal, motivación, compromiso organizacional, desempeño eficiente, baja rotación y adecuado clima laboral. A partir de la identificación de las necesidades y expectativas de los colaboradores a través de las encuestas de Bienestar UWES-S y Proceso Onboarding, se llevará a cabo una propuesta a través del diseño de actividades y formatos. Los colaboradores se sentirán bienvenidos desde el primer día, percibirán una imagen organizacional organizada y estable, respondiendo positivamente a su cargo. De esta manera, y con el objetivo de lograr resultados positivos en la organización se proyecta diseñar un programa Onboarding dirigido a los docentes de la Escuela Particular Efrata.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3957
Appears in Collections:Maestría en Gestión del Talento Humano (MGTH)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stephanie Haydeé López Boada.pdf940.73 kBAdobe PDFView/Open
PTT- Stephanie Nicole Russo Rodríguez.pdf506.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.