Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3405
Title: | Estrategia para el diseño microcurricular por resultados de aprendizaje en el contexto universitario |
Other Titles: | Strategy for microcurricular design for learning results in the university context Title in english |
Authors: | Pérez Carvajal, Alejandro Gallar Pérez, Yamirlis Barrios Queipo, Enrique Aurelio |
Keywords: | DISEÑO MICRO-CURRICULAR RESULTADOS DE APRENDIZAJE EDUCACIÓN DOCENCIA CONSTRUCTIVISMO |
Issue Date: | Dec-2018 |
Publisher: | Espacios |
Citation: | PUB P929es/2018 |
Abstract: | El artículo presenta los resultados de una investigación cualitativa como parte del proceso de innovación curricular en la Universidad SEK de Chile. En la propuesta se caracteriza el proceso de diseño micro-curricular por resultados de aprendizaje desde un enfoque constructivista. Se utilizaron técnicas participativas, basadas en el trabajo en equipo. El resultado es una estrategia de planificación micro- curricular basada en la relación entre el objetivo y los resultados del aprendizaje que favorece el diseño del aprendizaje en el aula. Palabras clave: Diseño micro-curricular, resultados de aprendizaje |
Description: | The article presents the results of a qualitative research as part of the curricular innovation process at the SEK University of Chile. In the proposal, the micro-curricular design process is characterized by learning outcomes from a constructivist approach. Participatory techniques were used, based on teamwork. The result is a micro-curricular planning strategy based on the relationship between the goal and learning outcomes that favors the design of learning in the classroom. Keywords: Micro-curricular design, Learning outcomes |
URI: | https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3405 |
ISSN: | 0798-1015 |
Appears in Collections: | Publicaciones UISEK |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
07981015 GALLAR YAMIRLIS 2018-12-28.pdf | 289.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.