Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1071
Title: Investigación de la gestión de comunicación organizacional de la empresa ABS COMPUTER S.A. y desarrollo de un plan estratégico
Authors: Chiriboga, Silvia
Rodríguez Córdova, Gabriela Alexandra
Keywords: INVESTIGACIÓN
COMUNICACIÓN ORGANIZACIONAL
PLANIFICACIÓN DE LA COMUNICACIÓN
ESTADÍSTICAS DE LA COMUNICACIÓN
ORGANIZACIÓN DE COMUNICACIÓN
Issue Date: Sep-2012
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: CT-COM R618in/2012
Abstract: La presente investigación se sustenta en la Teoría de Comunicación de “Estudios Culturales”, entendiendo a la empresa como una organización que compra y vende bienes y servicios culturales. A través de un diagnóstico de Comunicación Organizacional y elaboración de un Plan Estratégico de Comunicación se busca fortalecer y mejorar los flujos comunicativos entre las audiencias, tanto Internas como Externas de la empresa, para asimismo mejorar la Imagen Organizacional de, ABS COMPUTER S.A., una organización cuyo giro de negocio pertenece al ámbito de la informática y las telecomunicaciones. Este es un análisis integral que aborda cada elemento de la organización en cuanto a: Identidad y Cultura Organizacional, Audiencias, y Herramientas de Comunicación. La organización no se reduce al organigrama. Comprende también procedimientos, sistemas de información y de gestión, mecanismos de coordinación etc. La organización requiere programas y dispositivos de comunicación en los que asentar su coherencia (Bartoli, 1992:117).
Description: The present study is based on the communication theory of “Cultural Studies”, understanding the company as an organization that buys and sells goods and cultural services. Through an assessment of organizational communication and the development of a Strategic Communication Plan, this investigation try to strengthen and improve communication flows among company audiences, both internal and external, to further improve organizational image of, ABS COMPUTER SA, an organization whose line of business belongs to the field of computing and telecommunications. This is a comprehensive analysis that addresses each element of the organization in terms of: Identity and Organizational Culture, Audiences, and Communication Tools. The organization is not limited to the flowchart. It also includes procedures, information systems and management, coordination mechanisms, etc. The organization requires the development of programs and communication devices on which to base their consistency (Bartoli, 1992:117).
URI: http://repositorio.uisek.edu.ec/123456789/1071
Appears in Collections:Comunicación Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS DE GRADO-GABRIELA RODRÍGUEZ CÓRDOVA-SEPTIEMBRE 2012.pdf3.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.