Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJurado, Miltón-
dc.contributor.authorMorales Guijarro, Andrea Estefanía-
dc.date.accessioned2013-09-20T16:53:04Z-
dc.date.available2013-09-20T16:53:04Z-
dc.date.issued2012-03-
dc.identifier.citationST-NEG M828p/2012es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.uisek.edu.ec/123456789/578-
dc.descriptionEcuadorian exports of semi-finished and finished products have not been high for years, because the producers do not invest in technology, they are not sufficiently trained and they take the easy way, which means that we are dedicated to exporting only raw material without give no added value to our products, and for this reason are not valued in international markets. It should investigate potential markets which appreciate Ecuadorian products, in order to introduce them into the market and increase exports, since this is the only way in which the economy of Ecuador improves so that poverty decreases and there is lower unemployment . Cocoa is the third agricultural export group, for years, it has helped maintain Ecuador's economy and employs more than 10% of farmers. For this reason, it is necessary to encourage the export not only of the grain but also to give it an added value and start exporting processed cocoa, which will bring greater benefits to the country. We must take advantage of the trade agreements that Ecuador has with the Latin American countries, make ourselves known in our region and then be able to expand to other international markets.-
dc.description.abstractLas exportaciones ecuatorianas de productos semi-elaborados y terminados no han sido altas durante años, debido a que los productores no invierten en tecnología, no son los suficientemente capacitados y toman el camino fácil, lo que significa que nos dedicamos a exportar solo materia prima sin darle ningún valor agregado a nuestros productos, y por este motivo no son valorados en los mercados internacionales. Se deben investigar mercados potenciales los cuales aprecien los productos ecuatorianos, para de esta manera introducirlos en el mercado y poder aumentar las exportaciones, ya que esta es la única forma en la que la economía del Ecuador mejore para que la pobreza disminuya y exista menor desempleo. El cacao es el tercer grupo agropecuario de exportación, por años, ha ayudado a mantener la economía del Ecuador y emplea a más del 10% de agricultores. Por este motivo se debe incentivar la exportación no solo del grano sino darle un valor agregado y empezar a exportar elaborados del cacao, lo que traerá mayores beneficios al país. Se debe aprovechar los acuerdos comerciales que el Ecuador mantiene con los países latinoamericanos, darnos a conocer en nuestra región y luego poder expandirnos a otros mercados internacionales.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.subjectNEGOCIOS INTERNACIONALESes_ES
dc.subjectESTUDIO DE MERCADOes_ES
dc.subjectEXPORTACIÓN CACAOes_ES
dc.subjectAGRICULTURAes_ES
dc.subjectMUJERES-
dc.titlePlan de negocios para la exportación de pasta de cacao a chile producido por la asociación de mujeres Navenses localizado en el Cantón las Naves Provincia de Bolívares_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MORALES GUIJARRO ANDREA ESTEFANIA.pdf2.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.