Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4092
Title: Diseño de prototipo técnico centralizado en el usuario de un Bastidor de Motocicleta eléctrica para homologación ecuatoriana
Authors: Bustamante Villagómez, Diego Fernando
Segovia Sánchez, Juan Carlos
Keywords: DISEÑO INDUSTRIAL
DISEÑO MECÁNICO
MOTO ELÉCTRICA
CHASIS
WHEEL HUB
Issue Date: Mar-2021
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: CT-MDIP S454d/2021
Abstract: New technologies for electric vehicles and renewable energy sources are the only way to solve environmental pollution problems in the transport industry, and a comprehensive plan to implement these technologies is the only way to make the necessary changes to existing systems of fossil fuel powered transport. This project aims to design a basic electric motorcycle for a traveler who does not produce emissions on the road and is part of a sustainable zero-emission transport system in the future (Becton & Becton, 2011). The main objective of this project is to design a structurally stable and comfortable chassis focused on the ordinary Ecuadorian user for an electric motorcycle that can transit in the urban area or on a paved road and that meets the established quality, comfort and safety standards. in Ecuadorian traffic regulations. In addition, another specific objective is to carry out the construction of this chassis as a SEK University research project, since it already has all the electronic and control components including the Wheel Hub engine. Additionally, the university has promised to buy all the accessories necessary to assemble the entire motorcycle. This research compiles a wide variety of scientific articles at an international level related to the design of electric motorcycle chassis. The entire detailed process of the design and material selection process involved in the motorcycle chassis is presented. In addition, the static and dynamic simulation of the selected chassis model is presented. Finally, the complete process of chassis construction is presented.
Description: Las nuevas tecnologías de vehículos eléctricos y fuentes de energía renovables son la única forma de resolver los problemas de contaminación ambiental en la industria del transporte, y un plan integral para implementar estas tecnologías es la única vía para hacer los cambios necesarios en los sistemas existentes de transporte impulsado por combustibles fósiles. Este proyecto pretende diseñar una moto eléctrica básica para un viajero que no produzca emisiones en el camino y sea parte de un sistema de transporte sostenible de cero emisiones en el futuro (Becton & Becton, 2011). El principal objetivo de este proyecto es diseñar un chasis estructuralmente estable y cómodo centrado en el usuario ecuatoriano común y corriente para una motocicleta eléctrica que pueda transitar en la zona urbana o en camino empedrado y que cumpla con los estándares de calidad, confort y seguridad establecidas en las normativas de transito ecuatorianas. Además, otro objetivo específico es realizar la construcción de este chasis como proyecto de investigación de la Universidad SEK, ya se cuenta con todos los componentes electrónicos y de control incluido el motor Wheel Hub. Adicionalmente, la universidad se ha comprometido a comprar todos los accesorios necesarios para montar toda la moto completa. La presente investigación recopila una gran variedad de artículos científicos a nivel internacional relacionados al diseño de chasis de motos eléctricas. Se presenta todo el proceso detallado del proceso de diseño y selección de materiales involucrados en el chasis de la moto. Además, se presenta la simulación estática y dinámica del modelo seleccionado de chasis. Finalmente se presenta el proceso completo de la construcción del chasis.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4092
Appears in Collections:Maestría en Diseño Industrial y Procesos (MDIP)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Segovia Sánchez, Juan Carlos10.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.