Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3930
Title: Integrative project in engineering education for the design and manufacturing of a solar tracker prototype as a mean to learn and develop soft skills
Other Titles: Proyecto integrador en ingeniería para el diseño y fabricación de un prototipo de seguidor solar como medio de aprendizaje y desarrollo de habilidades blandas
Authors: Martínez-Gómez, Javier
Rivera, Pablo
Trujillo, Joseph
Macías, Bryan
Moreno Jiménez, Gustavo Adolfo
Bustamante Villagómez, Diego Fernando
Molina Osejos, Jaime Vinicio
Keywords: SOLAR PANEL
EDUCATIONAL INTEGRATIVE PROJECT
ENERGY
SOFT SKILLS
Issue Date: 4-Jun-2020
Publisher: Espacios
Citation: PUB M386in/2020
Abstract: The given research aims to inform about Integrative Projects at University context and its respective impact on the learning of soft skills in education. For this purpose, it has been proposed a solar tracker design that can take advantage of the energy in a more efficient way. Design (CAD) and programming software were used as static analysis and material choice also did. Results given were both positive in the learning field an in the construction and functionality of the prototype.
Description: La investigación dada tiene como objetivo informar sobre proyectos integrativos en el contexto universitario y su respectivo impacto en el aprendizaje de habilidades blandas en la educación. Para este propósito, se ha propuesto un diseño de seguidor solar que puede aprovechar la energía de una manera más eficiente. El diseño (CAD) y el software de programación se utilizaron como herramientas de análisis estático y para la selección del material. Los resultados obtenidos fueron positivos tanto en el campo de aprendizaje como en la construcción y funcionalidad del prototipo.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3930
ISSN: 0798-1015
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7981015 MARTINEZ JAVIER 2020-06-04.pdf4.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.