Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3926
Title: Impacto del Ecodriving sobre las emisiones y consumo de combustible en una ruta de Quito
Other Titles: Impact of Ecodriving on fuel emissions and consumption on road of Quito
Authors: Leguísamo-Milla, Julio César
Llanes-Cedeño, Edilberto Antonio
Rocha-Hoyos, Juan Carlos
Keywords: CONDUCCIÓN ECOLÓGICA
ALTURA
FACTORES DE EMISIÓN
PRUEBA EN RUTA
VEHÍCULO
Issue Date: 18-Jan-2020
Publisher: Enfoque UTE
Citation: PUB L521im/2020
Abstract: This article presents the results of the impact of ecodriving on fuel consumption and the emission factors of pollut- ing gases from a gasoline vehicle when performing road testing in the city of Quito, located at 2 810 meters above sea level. A route with traffic validated by the Technology Transfer Center has been selected for the training and investigation of vehicle emission control. A Chevrolet Aveo Family was used as a test vehicle,, considering is the bestselling vehicle in the city at the moment. And the equipment used to measure fuel consumption and the concen- tration of emissions was an onboard gas analyzer and a canister. The success and the measuring of the data in this experimentation were determined using the STATGRAPHICS Centurion XVI software. The results showed significant differences in fuel consumption and pollutant emissions of CO and NOx when applying an efficient driving, except for the HC in which there is no significant difference, but the emission is lower when is used on standard driving.
Description: Este artículo presenta los resultados del impacto del ecodriving en el consumo de combustible y los factores de emisión de gases contaminantes de un vehículo a gasolina al efectuar una prueba en ruta, en la ciudad de Quito ubicada a 2810 msnm. Se seleccionó una ruta con tráfico validada por el Centro de Transferencia Tecnológica para la Capacitación e Investigación de Control de Emisiones Vehiculares (CCICEV). Como vehículo de pruebas se utilizó un Aveo Family por ser el de mayor venta en la ciudad. Para la medición del consumo de combustible y la concentración de emisiones los equipos utilizados fueron un analizador de gases onboard y un canister. Se determinó la fiabilidad de los datos y el éxito de la experimentación mediante el software STATGRAPHICS Centurion XVI. Los resultados mues- tran diferencias significativas en el consumo de combustible y las emisiones contaminantes de CO y NOx al aplicar una conducción eficiente, a excepción de los HC en los cuales no hay una diferencia significativa, pero la emisión es menor en conducción normal para este caso.
URI: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3926
ISSN: 1390-6542
1390-9363
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13906542 LEGUISAMO JULIO 2020-01-31.pdf785.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.