Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3817
Title: Plan de negocios enfocado en el diseño de módulos verticales elaborados a base de bambú, para la comercialización de huertos orgánicos urbanos en la ciudad de Quito, año 2018
Authors: Pereira Ordoñez, Sebastián Alejandro
Erreis Peñarreta, Omar Alberto
Keywords: ADMINISTRACIÓN
PLAN DE NEGOCIOS
PRODUCTOS ORGÁNICOS
COMPETENCIAS
EMPRESAS
Issue Date: May-2020
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: ST-MBA E72p/2020
Abstract: In recent years, the city of Quito has experienced an increase in the consumption of organic products, however, the limited space and vertical growth of the city makes it difficult for Quito households to have a place to grow their own products; as an innovative solution, the design and marketing of vertical modules made from bamboo is proposed. Facing the needs of households and the problems identified, this study proposes a business plan for the company Green Gap, an Ecuadorian entrepreneurship made up of 3 partners, whose main objective is the commercialization of vertical modules based on bamboo focused on the market Quito. The business plan starts from a qualitative and quantitative analysis, through which it is shown that the product is liked by potential customers considering that more than 50% indicated that, if they would be willing to acquire this type of modules, simultaneously and based on the analysis of potential competitors, it’s determined that there is no competition for the company as it is an innovative project. Finally, and with the purpose of financially supporting the feasibility of the project, indicators such as IRR, VAN, PayBack, among others, were analyzed, where the results were positive, representing an opportunity to invest in this project.
Description: En los últimos años la ciudad de Quito ha experimentado un aumento en el consumo de productos orgánicos, sin embargo, el limitado espacio y el crecimiento vertical de la ciudad dificulta que los hogares quiteños cuenten con un sitio para cultivar sus propios productos; como una solución innovadora, se plantea el diseño y comercialización de módulos verticales elaborados a base de bambú. Frente a la necesidad de los hogares y la problemática identificada, el presente estudio plantea un plan de negocios de la empresa Green Gap, emprendimiento ecuatoriano conformado por 3 socios, cuyo objetivo principal es la comercialización de módulos verticales a base de bambú enfocado en el mercado quiteño. El plan de negocios parte de un análisis cualitativo y cuantitativo, a través del cual se demuestra que el producto es del agrado de los potenciales clientes considerando que el más del 50% indicó que, si estaría dispuesto a adquirir este tipo de módulos, paralelamente y con base en el análisis de los potenciales competidores, se determina que no existe competencia para la empresa al ser un proyecto innovador. Finalmente, y con el propósito de respaldar financieramente la factibilidad viabilidad del proyecto, se analizaron indicadores como TIR, VAN, PayBack, entre otros, donde los resultados fueron positivos, representando una oportunidad para invertir en este proyecto.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3817
Appears in Collections:Maestría en Administración de Empresas (MBA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Omar Alberto Erreis Peñarreta.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.