Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3786
Title: Implementación del plan de responsabilidad social corporativa (RSC) en la gestión del talento humano como herramienta para Posicionar la marca empleadora de la Unidad Educativa Martim Cereré del Distrito Metropolitano de Quito año 2020
Authors: Eguiguren, Juan Alfonso
Carrillo Ramírez, Edison David
Keywords: GESTIÓN DE TALENTO HUMANO
RESPONSABILIDAD SOCIAL EMPRESARIAL
MERCADEO
FUNCIONARIOS
CORPORACIONES
Issue Date: Mar-2020
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: CT-MGTH C317im/2020
Abstract: In the last few years, the Human Resource Management in the businesses world has become important to set up strategies to improve the brand´s positioning, as well as to have the lean production method. That´s the reason why in this research proposal the accordance that exists between the employer branding and corporate social responsibility has been studied. In this investigation, bibliographic and market research were used as base, which has helped to evaluate strategies, alongside the identification of new ideas that boost the employer branding. As mentioned above, on one hand the accordance between social responsibility and employer branding was verified. On the other hand, an interview process was the purpose to study every strategy previously implemented by the school; this enterprise did not have any (KPI) indicator that allowed measuring the actual situation of the business. Then, an investigation was carried out using another first hand source by applying a survey to Martim Cerere´s employees. According to the primary sources, some workers needs were identified, and in this manner, certain strategies were proposed based on the triple result as corporate social responsibility. This means to have a better working experience regarding the working environment, induction, training, recognition, identification with the brand, and along with working satisfaction. As a conclusion after this investigation, new trends have been adverted, which Martim Cereré should face in the future to improve its employer branding.
Description: En los últimos años la importancia de tener estrategias en los negocios para posicionar sus marcas, así como de ser sustentables desde el departamento de Recursos Humanos ha tomado fuerza. Es por eso, que en esta propuesta de implementación se estudió la concordancia que existe entre la marca empleadora y la responsabilidad social empresarial. En la investigación se tomó como base la revisión bibliográfica y el trabajo de campo mismos que ayudaron a evaluar las estrategias implementadas, así como permitió elaborar nuevas propuestas que fomenten la marca empleadora. Inicialmente, como ya se comentó se verifico la concordancia entre la responsabilidad social y el employer branding, por otro lado, con una entrevista se logró evaluar todas las estrategias implementadas anteriormente por la unidad educativa las cuales no tenían indicadores que permitan medir la situación actual del negocio. Segundo, se hizo un trabajo de campo aplicando una encuesta teniendo como público objetivo a todos los colaboradores de la Unidad Educativa. Con esa fuente primaria, se identificaron algunas necesidades de los trabajadores y se propusieron estrategias basadas en el triple resultado y la responsabilidad social empresarial para tener una mejor experiencia laboral basada en el clima laboral, inducción, capacitación, reconocimiento, identificación con la marca y la satisfacción laboral. Se concluyó con esta investigación y se propuso nuevas tendencias que el Martim Cereré deberá tratar a futuro para consolidarse como marca empleadora.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3786
Appears in Collections:Maestría en Gestión del Talento Humano (MGTH)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis Carrillo Ramírez Edison David.pdf8.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.