Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2972
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChávez Rivera, María Eulalia-
dc.contributor.authorGuerrero Coral, Carmen Amelia-
dc.date.accessioned2018-06-01T01:01:29Z-
dc.date.available2018-06-01T01:01:29Z-
dc.date.issued2016-10-13-
dc.identifier.citationPUB C512c/2016es
dc.identifier.issn1390-938x-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2972-
dc.descriptionEntrepreneurship is a need of self-realization of human beings, in their nature, which has been gaining strength through the years, the fruit of education and skills development in many cases innate. In analyzing the impact of gender, it is observed that women in the field of business has played a key role in having a natural touch and an ability to develop several activities at once, making it multifunctional; however, still exists in our country a marked gender discrimination, considering that woman is not able to perform professional activities similar to their male counterparts, a situation that has led many women to start their own business. This article aims to characterize the response of the population to enterprises quiteña services offered by women in the virtual environment from an assessment of the success stories in our country and other Latin American countries.es
dc.description.abstractEl emprendimiento surge como una necesidad de auto realización del ser humano, propio de su naturaleza, que ha ido cobrando fuerza a través de los años, fruto de la educación y del desarrollo de habilidades en muchos casos innatas. Al analizar el impacto del género en esta área se observa que la mujer en el campo de los negocios ha jugado un papel fundamental al tener un tacto natural y una capacidad de desarrollar varias actividades a la vez, lo que la hace multifuncional; cabe señalar que existe aún en nuestro país una marcada discriminación de género, al considerar que la mujer no está capacitada para realizar actividades profesionales de manera similar al de sus pares hombres, situación que ha llevado a muchas mujeres a iniciar su propio negocio. El presente artículo, tiene como objetivo caracterizar la respuesta de la población quiteña a los emprendimientos de servicios, ofrecidos por mujeres en el ámbito virtual desde una valoración de los casos exitosos en nuestro país y otros países de Latinoaméricaes
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectEMPRENDIMIENTOes
dc.subjectVIRTUALes
dc.subjectMUJERes
dc.subjectSERVICIOSes
dc.subjectESTRATEGIASes
dc.titleCaracterización del rol de la mujer quiteña en emprendimientos de servicios virtualeses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
46. 1390-938X CHAVEZ MARIA EULALIA ART. ACEPTADO.pdf840.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.