Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuito, Salomón-
dc.contributor.authorCalva Arrobo, Bertha Cecilia-
dc.date.accessioned2017-03-21T14:00:13Z-
dc.date.available2017-03-21T14:00:13Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationST-ICF C167es/2002es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2251-
dc.descriptionA strategy means the art of coordinating or directing an action; it's like that that a business strategy is determined by the analysis of all the structural characteristics of the environment in which it develops said organization. The structural characteristics are of vital importance for a company when designing Penetration strategies in the Foreign Market giving relevance to local and international forces. The internationalization of a company is very favorable since the presence in many countries can be an excellent opportunity to learn new things that can be applied within all the organization. This research appears as a guide to identify, systematize, and implement the type of long-term study that will enable companies of the commercial sector to compete successfully, understanding the procedures necessary technicians to achieve positioning in the national market and international.-
dc.description.abstractUna estrategia significa el arte de coordinar o dirigir una acción; es así que una estrategia empresarial está determinada por el análisis de todas las características estructurales del ambiente en el que se desenvuelve dicha organización. Las características estructurales son de vital importancia para una empresa al momento de diseñar estrategias de Penetración en el Mercado Exterior dando relevancia a las fuerzas locales e internacionales. La intenacionalización de una empresa es muy favorable ya que la presencia en muchos países puede suponer una excelente oportunidad de aprender cosas nuevas, que puedan aplicarse dentro de toda la organización. Esta investigación aparece como una guía para identificar, sistematizar, e implantar el tipo de estudio a largo plazo que posibilitarán a empresas del sector comercial a competir con éxito, entendiendo así los procedimientos técnicos necesarios para lograr posicionamiento en el mercado nacional e internacional.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectFINANZASes
dc.subjectSECTOR COMERCIALes
dc.subjectMERCADO INTERNACIONAL-
dc.subjectCOMERCIO EXTERIOR-
dc.subjectEMPRESA-
dc.subjectPOSICIONAMIENTO-
dc.titleEstrategias de penetración en el mercado internacional para empresas del sector comerciales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
Appears in Collections:Finanzas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Calva Arrobo, Bertha Cecilia.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.