Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/147
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSáenz Flores, Juan Rodrigo-
dc.contributor.authorQuito, Salomón-
dc.date.accessioned2012-04-19T23:59:23Z-
dc.date.available2012-04-19T23:59:23Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationST-MBA Q88p/2007en_US
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/147-
dc.descriptionThis research realices an analysis for the implementation of a pizzería in the north of Quito. Next is described how the investigation is raised. The first chapter determines the theoretical frame that it has been investigated to elaborate the Project. Chapter two explains the structure of the market in order to calculate the unsatisfied demand. Through surveys it si managed to determine the behavior of the consumer, the channels of commercialization and the strategies of market. Taking in whichever variables from Price, quality, frenquency of consumption. Chapter three determines the optimal loccation specifying the macro and micro location. It describes the servie that will offerm in addition it analyzes the organizational structure, and it raises organizational charts for his operation. Chapter four analyzes the economic structure with the purpose to determine the viability of the project through the indicators of yield as they are net present value internal rate of return. The relation benefit cost and the point of balance. Chapter five analyzes the conclusions and recommendations to which they were arrived after to realice the feasibility study.-
dc.description.abstractLa presente investigación realiza un análisis para la implementación de una pizzería en el norte de la ciudad de Quito. A continuación se describe la forma de como está planteada la investigación. El primer capítulo determina el marco teórico que se ha elaborado el proyecto. El capítulo dos explica la estructura del mercado con el objetivo de determinar la demanda insatisfecha. A través de encuestas se logra determinar el comportamiento del consumidor, los canales de comercialización y las estrategias de mercado. Tomando en cuenta variables de precio, calidad, frecuencia de consumo. El capítulo tres determina la localización óptima especificando la macro y micro localización. Describe el servicio que se brindará, además analiza la estructura organizacional, y plantea organigramas para su funcionamiento. El capítulo cuatro analiza la estructura económica con el fin de determinar la viabilidad del proyecto proyecto a través de los indicadores de rentabilidad como son el VAN, la TIR, la relación beneficio costo y el punto de equilibrio. El capítulo cinco analiza las conclusiones y recomendaciones a las que se llegaron luego de realizar el estudio de factibilidad.en_US
dc.description.sponsorshipUiseken_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad Internacional SEKen_US
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASen_US
dc.subjectEMPRESA PEQUEÑAen_US
dc.subjectOFERTA Y DEMANDAen_US
dc.subjectALIMENTOS-
dc.subjectGANANCIAS-
dc.titleProyecto de factibilidad para la puesta en marcha de una pizzeria en el sector aeropuerto del Distrito Metropolitanoen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Maestría en Administración de Empresas (MBA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PROYECTO DE FACTIBILIDAD PARA LA IMPLANTACION DE UNA PITZZERIA.pdf302.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.