Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1045
Title: Diseño de una biblioteca pública infantil para el sector de la Floresta
Authors: Guevara De Cerqueira, Iana
Keywords: DISEÑO
BIBLIOTECA PÚBLICA
INFANTIL
BARRIO LA FLORESTA
Issue Date: 23-Dec-2014
Publisher: Universidad Internacional SEK
Citation: GT- ARQ G939d/2014
Abstract: Con el gran crecimiento demográfico y desordenado de la ciudad de Quito se ha visto la necesidad de implementar un equipamiento destinado a un público que carece de equipamientos destinados al uso de actividades culturales y educativas como es el caso de público infantil. Es por esto que este proyecto busca, junto a una propuesta arquitectónica, solventar esa carencia aplicando como modelo una Biblioteca pública infantil ubicada en el Barrio La Floresta. Con el ideal de incentivar el espirito de organización comunitaria, de promover una comunidad sólida y unida, fomentando además del interés por el conocimiento y la cultura, una responsabilidad social desde una temprana edad, creando dentro del barrio un espacio dinámico de encuentro.
With the great demographic and disorganized growth of the city of Quito, it has been necessary to implement equipment for an audience that lacks facilities destined to the use of cultural and educational activities, such as children. This is why this project seeks, together with an architectural proposal, to solve this gap by applying as a model a children's public library located in the La Floresta neighborhood. With the ideal of encouraging the spirit of community organization, of promoting a solid and united community, promoting besides the interest in knowledge and culture, a social responsibility from an early age, creating within the neighborhood a dynamic meeting space.
URI: https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1045
Appears in Collections:Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PFC IANA GUEVARA DE CERQUEIRA.zip32.18 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.