Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOña Pardo, Fernando-
dc.contributor.authorPalma Escobar, Andrea Belén-
dc.date.accessioned2014-07-03T22:09:15Z-
dc.date.available2014-07-03T22:09:15Z-
dc.date.issued2014-02-
dc.identifier.citationCT-COM P18es/2014es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/823-
dc.descriptionThis research is a theoretical and statistical study that analyzes interactions, most common uses and applications of Information and Communication Technologies (ICT), by the students that make the Faculty of Communication Sciences at the Universidad Internacional SEK in the period October 2013 to March 214. The study begins with the story, the emergence and development of technologies and the Internet, through a concrete analysis based on the Latin American Critical Theory. Thus, priority is given throughout the investigation, analysis of the relationship of technological phenomena and the legitimation of economic models, the reality of the Information Society and its features. It also gives a key approach to the social, cultural, political and economic situation under multiple historical processes that has shaped modern society. To complement the theoretical part of the study, we applied a qualitative and quantitative approach that determined the major influence of ICT in the daily lives of students, their social, academic and work environment. Finally, important guidelines through technological tools continue to encourage critical analysis and research, in order to highlight the advantages of ICT on student’s environment.-
dc.description.abstractLa presente investigación es un estudio teórico y estadístico que analiza las interacciones, usos y aplicaciones más comunes de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC’s), por parte del alumnado que conforma la Facultad de Ciencias de la Comunicación de la Universidad Internacional SEK, en el periodo de octubre 2013-marzo 214. El estudio empieza por la historia, el surgimiento y el desarrollo de las tecnologías y el Internet, a través de un análisis concreto basado en la Teoría Crítica Latinoamericana. De esta manera, se prioriza durante toda la investigación, el análisis sobre la relación de los fenómenos tecnológicos y la legitimación de modelos económicos; la realidad de la Sociedad de la Información y sus características. Además, da un acercamiento clave sobre las implicaciones sociales, culturales, políticas y económicas que, bajo múltiples procesos históricos han dado forma a la sociedad moderna. Como complemento a la parte teórica del estudio, se procedió a aplicar un enfoque cualitativo y cuantitativo que determinó la gran influencia de las TIC’s en la vida cotidiana de los estudiantes, su entorno social, académico y laboral. Finalmente, se establecieron pautas importantes para, a través de las herramientas tecnológicas, seguir incentivando el análisis crítico y la investigación, con el fin de destacar las ventajas del mundo de las TIC’s en el ámbito estudiantil.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectCOMUNICACIÓN ORGANIZACIONALes_ES
dc.subjectINFORMACIÓN Y COMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectINDUSTRIA DE LA INFORMACIÓNes_ES
dc.subjectTECNOLOGÍA DE LA INFORMACIÓN (PROGRAMAS)-
dc.titleEstudio de los principales usos y aplicaciones de las TIC’s en la vida cotidiana” Caso de estudio: Estudiantes de la Facultad de Ciencias de la Comunicación, periodo académico Octubre 2013 - Marzo 2014es_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Comunicación Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS DE GRADO.zip3.32 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.