Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3491
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFlores Díaz, Juan Carlos-
dc.contributor.authorSánchez Rosero, Diana Maritza-
dc.date.accessioned2019-08-29T16:29:31Z-
dc.date.available2019-08-29T16:29:31Z-
dc.date.issued2019-08-
dc.identifier.citationCT- MSSO S669c/2019es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3491-
dc.descriptionThis article allowed us to know the current situation of quality of work life of teachers of the Faculty of Medical Sciences of the Central University of Ecuador. Materials and methods: Cross-sectional descriptive research where the CVT-GOHISALO questionnaire and a sociodemographic survey were applied to a sample of 225 teachers without any exclusion. Results: the majority of the population qualified to all dimensions with a low level of satisfaction, however, the dimensions with the lowest satisfaction percentages were: leisure time management (68.9%), job satisfaction (67, 6%), personal development achieved at work (60.9%). The type of employment relationship of teachers was correlated with the dimensions of quality of work life and it was found that the population with the highest percentages of dissatisfaction in the 7 dimensions are teachers who have a definitive hiring. Conclusions: The job dissatisfaction of the population is focused on a demotivation of teachers due to lack of recognition that at the same time very few development opportunities are perceived that could even have a negative impact on the activities of the teacher's personal and family life. From the disturbing results found, it will be possible to initiate new research in this field without forgetting that it is vitally important to generate new institutional improvement strategies.es
dc.description.abstractEl presente artículo nos permitió conocer la situación actual de calidad de vida laboral de los docentes de la Facultad de Ciencias Médicas de la Universidad Central del Ecuador. Materiales y métodos: Investigación de tipo descriptivo transversal donde se aplicó el cuestionario CVT-GOHISALO y una encuesta sociodemográfica a una muestra de 225 docentes sin exclusión alguna. Resultados: La mayoría de la población califico a todas las dimensiones con un nivel bajo de satisfacción, sin embargo, las dimensiones con más bajos porcentajes de satisfacción fueron: administración del tiempo libre (68,9%), satisfacción por el trabajo (67,6%), desarrollo personal logrado en el trabajo (60,9%). Se correlaciono el tipo de relación laboral de los docentes con las dimensiones de calidad de vida laboral y se encontró que la población con porcentajes más altos de insatisfacción en las 7 dimensiones son los docentes que cuentan con una contratación definitiva. Conclusiones: La insatisfacción laboral de la población se centra en una desmotivación de los docentes por falta de reconocimientos que a la vez se perciben muy pocas oportunidades de desarrollo que incluso podrían repercutir negativamente en las actividades de la vida personal y familiar del docente. De los resultados inquietantes encontrados se permitirá iniciar nuevas investigaciones en este campo sin olvidarnos que resulta de vital importancia generar nuevas estrategias de mejora institucionales
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectSEGURIDAD Y SALUD OCUPACIONALes
dc.subjectCALIDAD DE LA VIDA LABORALes
dc.subjectAMBIENTE DE TRABAJOes
dc.subjectSATISFACCIÓN EN EL TRABAJOes
dc.subjectINSTITUTO DE ENSEÑANZA SUPERIORes
dc.titleCalidad de vida laboral: satisfacción laboral de los docentes en una institución de educación superior del Ecuadores
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
Appears in Collections:MSSO

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CALIDAD DE VIDA LABORAL UCE.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
PRESENTACION CALIDAD DE VIDA LABORAL.pdf2.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.