Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2247
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQuito, Salomón-
dc.contributor.authorBerni Pinto, Diego Fernando-
dc.date.accessioned2017-03-21T12:48:30Z-
dc.date.available2017-03-21T12:48:30Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationST-ICF B5287g/2002es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2247-
dc.descriptionEvery company that competes in an industry has a competitive strategy, be explicit or implicit. It could have been developed explicitly in a process of planning or implicitly in the activities of its functional departments. When departments have to make do on their own, they will always resort to methods that correspond to their specialization and to the incentives of the bosses. But, taken together, these methods rarely represent the best strategy. The importance that, both in Ecuador and abroad, companies granted to strategic planning reflects the conviction that they are obtained important benefits with the explicit formulation of the strategy. Indeed, with she is guaranteed that at least the policies of the functional departments be coordinated and channeled towards a set of common goals. To the increase the attention paid to strategy planning, they have highlight the questions that have long interested administrators: What drives competition in my industry or in the industrial sectors where do I plan to go? What measures will competitors and What is the best way to respond? How will my industry evolve? Is it the best way to position it to compete in the long term? However, interest in the formal strategy planning processes has been focused on raising the previous questions in an organized and rigorous manner in instead of answering them. The techniques they propose - often companies consultants- refer to diversified companies and not to the perspective of industry. Or they consider only one aspect of the structure of the industry, as the cost behavior, which we can not expect to capture all the richness and complexity of competition in that sector.-
dc.description.abstractToda empresa que compita en una industria tiene una estrategia competitiva, ya sea explícita o implícita. Pudo haberla desarrollo explícitamente en un proceso de planeación o implícitamente en las actividades de sus departamentos funcionales. Cuando los departamentos deben arreglárselas por su cuenta, siempre recurrirán a métodos que corresponden a su especialización y a los incentivos de los jefes. Pero, tomados en conjunto, estos métodos rara vez representan la mejor estrategia. La importancia que, tanto en Ecuador como en el extranjero, las empresas conceden a la planeación estratégica refleja la convicción de que se obtienen importantes beneficios con la formulación explícita de la estrategia. En efecto, con ella se garantiza que por lo menos la políticas de los departamentos funcionales sean coordinadas y canalizadas hacia un conjunto de metas comunes. Al aumentar la atención que se presta a la planeación estrategia, se han puesto de relieve las preguntas que desde hace mucho interesan a los administradores: ¿qué impulsa a la competencia en mi industria o en los sectores industriales donde pienso entrar?, ¿qué medidas adoptaran probablemente los competidores y cual es la mejor manera de responder?, ¿cómo evolucionara mi industria?, ¿cuál es la mejor manera de posicionarla para que compita a largo plazo? Sin embargo, el interés por los procesos de la planeación estrategia formal se ha centrado en plantear las preguntas anteriores de modo organizado y riguroso en vez de contestarlas. Las técnicas que proponen - a menudo las compañías consultoras- se refieren a las empresas diversificadas y no a la perspectiva de la industria. O bien consideran tan solo un aspecto de la estructura de la industria, como el comportamiento de los costos, que no podemos esperar que capte toda la riqueza y complejidad de la competencia en ese sector.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectFINANZASes
dc.subjectCOMPETITIVIDADes
dc.subjectPLANIFICACIÓN ESTRATÉGICAes
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASes
dc.subjectCALIDAD-
dc.titleLa gestión administrativa como instrumento para alcanzar la competitividad de las empresases
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
Appears in Collections:Finanzas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Berni Pinto, Diego Fernando.pdf4.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.