Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez, Karina-
dc.date.accessioned2016-07-11T23:34:09Z-
dc.date.available2016-07-11T23:34:09Z-
dc.date.issued2008-11-
dc.identifier.citationCT- CEAT L881p/2008es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1990-
dc.descriptionFor many organizations, the need for foresight and a shift towards a proactive attitude in search of the future are key factors for the success of a company. The Strategic Planning model provides a flexible and practical way to follow for companies that need to develop their own planning design. The main benefits of this method are to strategically plan, analyze and manage the processes; in the quest to achieve the vision, mission, objectives and business strategies. However, it is vital to mention that every modern organization has the ability to identify and adapt to change in an intelligent way. Factors such as globalization and electronic commerce are external changes that are transforming companies and society today. For this reason, this process should not only focus on how to manage a company; but to establish methods of how to adapt and face the changes that currently require the top management of a company.eng
dc.description.abstractPara muchas organizaciones, la necesidad de previsión y de un cambio hacia una actitud proactiva en busca del futuro son factores claves para el éxito de una empresa. El modelo de Planeación Estratégica proporciona una vía a seguir bastante flexible y práctica para las empresas que necesitan desarrollar su propio diseño de planificación. Los principales beneficios de este método consisten en planear, analizar y manejar los procesos de manera estratégica; en la búsqueda por alcanzar la visión, misión, objetivos y estrategias empresariales. No obstante, es de vital importancia mencionar que toda organización moderna posea la capacidad de identificar y adaptarse al cambio en forma inteligente. Factores tales como la globalización y el comercio electrónico son cambios externos que están transformando a las empresas y a la sociedad actual. Por esta razón, este proceso no únicamente debe enfocarse en como administrar una empresa; sino establecer métodos de como adaptarse y enfrentar los cambios que requieren desarrollar en la actualidad la alta gerencia de una compañía.es_ES
dc.description.sponsorshipEcon. Carlos Dávilaes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.subjectPLANIFICACIÓNes_ES
dc.subjectESTRATÉGICAes_ES
dc.subjectAPLICADAes_ES
dc.subjectEMPRESA LIDESURes_ES
dc.titlePlanificación estratégica aplicada a la empresa LIDESURes_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Economía

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
López Karina.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.