Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJácome, Fabrizio-
dc.contributor.authorMoscoso Saravia, Tatiana Elizabeth-
dc.date.accessioned2015-04-08T19:48:05Z-
dc.date.available2015-04-08T19:48:05Z-
dc.date.issued2015-02-
dc.identifier.citationST-MBA M896an/2015es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1143-
dc.descriptionEcuador has many competitive advantages to exploit and improve its market share in many of its non-traditional export products, but not to make improvements in market research, consumer preferences or trends have been experiencing some reduction in their participation of some of their products among these is the palm . The Ecuadorian palm has a great success worldwide, being an Ecuadorian company one of the largest suppliers of this product, but despite this, the country is losing market share due to the entry of new competitors and the reduction of hectares this product, as there are other more profitable crops, causing the country fails to meet the demand that exists worldwide. The country must take advantage of rising demand palm and potential customers who are existing, new markets with the help of government offices and thus increase exports and improve the country's economy paying a fair price for their farmers and delivering a quality product to the world.-
dc.description.abstractEl Ecuador tiene grandes ventajas competitivas para explotar y mejorar su participación de mercado en muchos de sus productos no tradicionales de exportación, pero que por no realizar mejoras de investigación de mercado, preferencias de los consumidores o tendencias, han estado experimentando una cierta reducción en su participación de algunos de sus productos entre estos se encuentra el palmito. El palmito ecuatoriano tiene una gran acogida a nivel mundial, siendo una empresa ecuatoriana una de las mayores proveedores de este producto, pero a pesar de esto, el país está perdiendo participación de mercado debido a la entrada de nuevos competidores y a la reducción de hectáreas sembradas de este producto, ya que existen otros sembríos más rentables, ocasionando que el país no logre cubrir la demanda que existe a nivel mundial. El país debe aprovechar el aumento de la demanda del palmito y los potenciales clientes que están existiendo, buscar nuevos mercados con la ayuda de las oficinas del gobierno y de esta manera aumentar las exportaciones y mejorar la economía del país pagando un precio justo a sus agricultores y entregando un producto de calidad al mundo.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.subjectADMINISTRACIÓN DE EMPRESASes_ES
dc.subjectCOMERCIO INTERNACIONALes_ES
dc.subjectEXPORTACIONESes_ES
dc.subjectPRODUCTO VEGETALes_ES
dc.subjectCOMPETENCIA-
dc.titleAnálisis del sistema de inteligencia de mercados en las empresas exportadoras de palmito en el Ecuador y su incidencia en la oferta global en el 2014es_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Maestría en Administración de Empresas (MBA)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis Final corrección.zip3.2 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.