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dc.contributor.advisorMuñoz Páez, Javier Patricio-
dc.contributor.authorSolano Chávez, María José-
dc.date.accessioned2013-11-25T11:56:34Z-
dc.date.available2013-11-25T11:56:34Z-
dc.date.issued2010-12-
dc.identifier.citationST-NEG S684p/2010es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/664-
dc.descriptionThe present project was realized in order to export malanga 100% organic to Miami - Florida, by the company Nourish S.A. under the negotiation term value FOB. During the accomplishment of the present project, I have analyzed important subjects, like the yield and viability of the project, obtaining a TIR of 31% and a VAN of 133,017, 83 what means that the project is extremely profitable. In addition I realized an exhaustive analysis about the present situation on the commerce of malanga in Ecuador and in the world, who are the main buyers of this product, the main producers, their main market, etc. This project is a essential tool for the company Nourish S.A to has a clearer view of how is due to arrive specifically at the North American market, Florida, but I must say that the added value of my product, I mean, that this is malanga produced 100% organic, without pesticides and chemicals components, gave us the opportunity of find and arrive to new markets.-
dc.description.abstractEl presente proyecto se realizó con la finalidad de exportar Malanga 100% Orgánica a Miami – Florida, por parte de la empresa Nourish S.A, bajo el término de negociación valor FOB. Durante la realización del presente proyecto, he topado temas importantes como la rentabilidad y viabilidad del proyecto obteniendo al final un TIR de 31% y un VAN 133.017,83 lo que indica que el proyecto es extremadamente rentable. Además realicé un exhaustivo análisis de la situación actual sobre el comercio de Malanga en el Ecuador y en el mundo, cuales son los principales compradores de este producto, los principales productores, su principal mercado, etc. Con este proyecto se logró obtener un panorama más claro para la empresa Nourish S.A de cómo se debe llegar al mercado Norteamericano, específicamente a Florida, pero debo recalcar que el valor agregado de mi producto, es decir, que la Malanga sea producida 100% orgánicamente, sin pesticidas ni ninguna clase de químicos nos facilita la ampliación de encontrar nuevos mercados.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.subjectNEGOCIOS INTERNACIONALESes_ES
dc.subjectESTUDIO DE MERCADOes_ES
dc.subjectEXPORTACIÓNes_ES
dc.subjectAGRICULTURAes_ES
dc.subjectMARKETING-
dc.titlePlan de exportación de malanga orgánica a Estados Unidoses_ES
dc.typeThesises_ES
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