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dc.contributor.advisorCarpio, Mauricio-
dc.contributor.authorRomán Ortega, María Augusta-
dc.date.accessioned2013-10-17T23:25:56Z-
dc.date.available2013-10-17T23:25:56Z-
dc.date.issued2013-09-
dc.identifier.citationCT-COM R661an/2013es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/626-
dc.descriptionIn order to develop this Thesis, it was developed an analysis of the journalist coverage that Diario La Hora and Diario El Telégrafo made to the political campaigned of 2013 in our country. In a particularly the political campaigned made by de Governmental Party Alianza País, with the porpoise of determinate the editorially tendency of this to Ecuadorian Newspaper. It have been analyzed different theory’s in order to understand the procedures made by the candidates within the political campaigned to achieve the attention of the newspapers readers and to get the necessary votes that take them to the presidential and legislative chairs, with the communication as the fundamental tool to achieve this. In the First Chapter its build the theoretical framework in order to understand the thesis, for that matter the categories that are conceptualized in this chapter are: Mass Communication, Social Networks and it’s important in the current world, also Political Comunication, and in this topic, the political discourse. Also it’s analyzed the definition of Private Media and Pubic Media and the power of this into the citizenship facing the political campaigned. Chapter Two is about the daily events during the electioneering 2013 that take placed in 42 days. This chapter developed the electoral process and the issue that marge of Power Media-Voters in the topics elected to analyze in this thesis: Political Communication, Public Opinion and Private and Public Media. 4 Chapter Three it’s about the quantitatively analysis of Diario La Hora and Diario El Telégrafo, in the adopted methodology of this study: news, editorial and opinion, by its content and wich results, presented in percentages data that we can compare in order to determinate the stance and editorial position of the two selected media. Finally, in Chapter Four it’s destined to conclude the political coverage made by the two selected media. With the results of the analysis, and after process the date, we can determinate the position that each one of this two media adopted, and the treatment that this media have towards the Governmental Party Alianza País.-
dc.description.abstractEn el presente trabajo se ejecutó un análisis de la cobertura periodística que realizaron Diario La Hora y El Telégrafo en la campaña electoral 2013 en nuestro país. Particularmente realizada al partido político de Gobierno Alianza País, con el objetivo de evidenciar el manejo editorial de estos medios impresos durante el tiempo de campaña. Se abordan diversas teorías para entender los procesos que utilizan los candidatos dentro de una campaña política para llegar a los electores y conseguir los votos que los llevarán al poder, siendo la comunicación la herramienta fundamental. En el capítulo I se construye el marco teórico que nos permite entender el problema planteado, las categorías que se conceptualizan son: Comunicación de Masas, Redes Sociales y su desarrollo en la sociedad; también Comunicación Política y, dentro de esta rama, el discurso político y la propaganda política; además de la definición de Medios de Comunicación tanto privados como públicos y su poder frente a la ciudadanía de cara a una campaña electoral. En el capítulo II se destacan los acontecimientos diarios de la campaña electoral 2013 que duró 42 días. Se desarrolla la problemática del proceso electoral vivido en nuestro país y la situación poder-medios de comunicación-electores dentro del marco de estudio como son: Comunicación Política, Opinión Pública y Medios de Comunicación Privados y Públicos. 2 En el capítulo III se procede a realizar un análisis cuantitativo de los diarios La Hora y El Telégrafo acorde a la segmentación metodológica adoptada para este estudio: noticias, editoriales y columnas de opinión por su contenido, cuyos resultados arrojan porcentajes para la comparación y así se puede evidenciar la postura adoptada por los medios seleccionados. Finalmente en el capítulo IV se concluye acerca de la cobertura periodística que realizaron los medios de comunicación objeto del análisis. En base a los datos se deja en claro la postura que estos adoptaron y el tratamiento que dieron a las noticias sobre todo del Movimiento Político Alianza País.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectPERIODISMOes_ES
dc.subjectMEDIOS DE COMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectPUBLICIDAD PERIODÍSTICAes_ES
dc.subjectLA HORA-
dc.subjectEL TELÉGRAFO-
dc.titleAnálisis de cobertura periodística realizada para Alianza País por los periódicos el Telégrafo y La Hora durante la campaña presidencial 2013es_ES
dc.typeThesises_ES
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