Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/559
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorZumarraga, Kerwin-
dc.contributor.authorEscandón Lara, Alejandro-
dc.date.accessioned2013-08-13T13:49:29Z-
dc.date.available2013-08-13T13:49:29Z-
dc.date.issued2013-01-
dc.identifier.citationCT-COM Es14p/2013es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/559-
dc.descriptionThis thesis develops on the basis of an investigation into the Ecuadorian company Cholomachine which creates products with an urban cultural concept such as t-shirts, shoes, hats, bags, sweaters. The central problem of the company originates from the lack of information about the cultural concept that handles the company and about the cultural elements that identify the young people of Quito and the culture of Ecuador. Another negative aspect of the company is the lack of communication strategies to promote the products, due to the fact that they don’t have a budget destined to do advertising. The brand has positioned itself in the market only through the consumers and through social networks and the internet, but the information displayed on line is out of date. The objective of this thesis is to propose the elaboration of a strategic plan to improve the communication between the company and the consumers in order to optimize the quality of the products, the strategies to promote themselves and generate a brand loyalty or lovemark.-
dc.description.abstractLa presente tesis se desarrolla en base a una investigación en la empresa Ecuatoriana Cholomachine, la misma que crea productos con un concepto cultural urbano como camisetas, zapatos, gorras, bolsos, chompas. El problema central de la empresa se origina por la falta de información acerca del concepto cultural que maneja la marca y sobre los elementos culturales que identifican a los jóvenes Quiteños y a la cultura de nuestro país. Otro aspecto negativo de la empresa es la falta de estrategias comunicacionales para promocionar sus productos, debido a que ellos no tienen un presupuesto destinado para hacer publicidad. La marca se ha posicionado únicamente a través de los mismos consumidores y a través de redes sociales e internet, pero la información que se muestra en línea esta desactualizada. El objetivo de esta tesis es proponer la elaboración de un plan estratégico para mejorar la comunicación entre la empresa y los consumidores con el fin de optimizar la calidad de los productos, las estrategias para promocionar los mismos y generar una fidelidad de marca.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectCOMUNICACIÓN AUDIOVISUALes_ES
dc.subjectIDENTIDAD CULTURALes_ES
dc.subjectPUBLICIDADes_ES
dc.subjectPROCESO DE COMUNICACIÓNes_ES
dc.titleLos productos y mensajes de la empresa Cholomachine como iconos de la gente joven y como elementos de identidad culturales_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Comunicación Audiovisual

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Escandón Lara Alejandro.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.