Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/558
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOña Pardo, Fernando-
dc.contributor.authorVásconez Vargas, Kamile-
dc.date.accessioned2013-08-13T13:34:30Z-
dc.date.available2013-08-13T13:34:30Z-
dc.date.issued2013-07-
dc.identifier.citationCT-COM V441c/2013es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/558-
dc.descriptionThis research is a critical analysis of the contents and social representations of the TV show "Come With Everything" RTS. The analysis begins by questioning the role exerted entertainment programs as generators of social renderers opinion and mass culture, basing its content and symbolic language in the logic of supply and demand market that adheres to the current capitalist system. In this sense the laws of supply and demand dictate that the program "Come With Everything", prioritize economic returns before their generators role information, education, guidance and wholesome entertainment, where its contents contribute to the integral development of society. By contrast, this program appeals to the spectacle of content and media personalities to gain high levels of audience rating and position in the television programming, creating social representations based on sensationalism, gossip, violence and sexism, which in turn encourage to establish an imaginary society accelerated, aggressive, fearful, degrading and sexist. Theoretical research is complemented by practical research, where they proceeded to make a critical analysis of the social representations that generates the "Come with Everything" as well as the conclusions that were established from two focus groups of seniors journalism SEK International University and the Central University of Ecuador.-
dc.description.abstractLa presente investigación es un análisis crítico sobre los contenidos y las representaciones sociales del programa de televisión “Vamos Con Todo” de RTS. El análisis parte de la problematización del papel que ejercen los programas de farándula como forjadores de representaciones sociales y generadores de opinión pública en una cultura de masa, basando sus contenidos y lenguaje simbólico en la lógica del mercado de oferta y demanda. En este sentido, las leyes de la oferta y demanda determina que el programa “Vamos Con Todo”, priorice los réditos económicos antes que su papel de generadores de información, educación, orientación y entretenimiento sano, donde sus contenidos aporten al desarrollo integral de la sociedad. Por el contrario, este programa apela a la espectacularización de los contenidos y personajes mediáticos para ganar altos niveles de rating de audiencia y posicionarse en la parrilla televisiva, creando representaciones sociales basadas en el sensacionalismo, cotilleo, violencia y sexismo, que incitan a su vez a establecer un imaginario de una sociedad acelerada, agresiva, miedosa, degradante y machista. La investigación teórica se complementa con una investigación práctica, donde se procedió a realizar el análisis crítico de las representaciones sociales que genera el programa “Vamos Con Todo”. Las conclusiones se establecieron, también, a partir de dos grupos focales de estudiantes de último año de periodismo de la Universidad Internacional SEK y de la Universidad Central del Ecuador.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectPERIODISMOes_ES
dc.subjectPROGRAMA DE TELEVISIÓNes_ES
dc.subjectMEDIOS DE COMUNICACIÓN SOCIALes_ES
dc.subjectSENSACIONALISMO-
dc.subjectENTRETENIMIENTO-
dc.titleConstrucción de Representaciones Sociales en los programas de farándula Estudio de Caso: Vamos Con Todo de la cadena televisiva RTSes_ES
dc.typeThesises_ES
dcterms.subjectFARÁNDULA-
Appears in Collections:Periodismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vásconez Vargas Kamile.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.