Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4746
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHerrera Cabrera, Diego Fernando-
dc.contributor.authorYugsi Chafla, Karen Melissa-
dc.date.accessioned2022-05-18T12:12:29Z-
dc.date.available2022-05-18T12:12:29Z-
dc.date.issued2022-03-30-
dc.identifier.citationST-NEG Y948p/2022es
dc.identifier.urihttp://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4746-
dc.descriptionThe degree project presented below seeks to publicize or open a new market full of opportunities for the commercialization of nontraditional Ecuadorian product pulps to a foreign country, through this research it will be known in which points it can be more attractive and how to get there into the mind of the consumer with the new line of business, said investigation was carried out through the analysis of information and important data extracted from databases or economic sites that provide us with information in order to evaluate issues of exporting jackfruit or jackfruit pulp to a Mexican market, the line of this project proposes new consumers to implement a healthier life full of benefits in a single product, and through the application of several sales strategies, the product is sought to be more attractive and in this way it is intended to enter each stage of consumption of the products. future clients. The reason for this project is to know the Ecuadorian production of non-traditional products and how the export of these will be effective in international markets through direct distribution channels, however, throughout the project it is considered to carry out respective evaluations to approve and verify if they will be viable. and of quality, being an example of internationalization in non-traditional products, promoting the export system through the analysis that will be presented in this project.es
dc.description.abstractEl proyecto de titulación presentado a continuación busca conocer un nuevo mercado para la comercialización de pulpas de productos no tradicionales ecuatorianos a un país extranjero, mediante esta investigación se determinan estrategias para llegar a los consumidores con una nueva línea de negocios en pulpa de fruta. La investigación se realizó mediante el análisis de información y datos extraídos de bases de datos o sitios económicos que nos brinda información con la finalidad de evaluar temas de exportación de la pulpa de jackfruit o jaca a México, la línea de este proyecto propone a los nuevos consumidores una opción para consumo de pulpa de fruta mediante la aplicación de varias estrategias de ventas se busca que el producto sea atractivo al consumo. El motivo de este proyecto es conocer la como la producción ecuatoriana de jackfruit o jaca y como la exportación de este producto podría ser efectivo en mercados internacionales mediante canales de distribución directos, sin embargo, en el proyecto se considera una evaluación de la viabilidad de la exportación de este producto al mercado mexicano.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectNEGOCIOS INTERNACIONALESes
dc.subjectEXPORTACIÓNes
dc.subjectAGROINDUSTRIAes
dc.subjectJACKFRUITes
dc.subjectEMPRENDIMIENTOes
dc.titlePlan de negocios para la creación de una empresa productora y exportadora de pulpa de “JACKFRUIT” desde Quito – Ecuador, año 2021es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
Appears in Collections:Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YUGSI CHAFLA KAREN MELISSA.pdf7.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.