Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4215
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHerrera Cabrera, Diego Fernando-
dc.contributor.authorCazar León, Santiago David-
dc.date.accessioned2021-04-28T15:37:38Z-
dc.date.available2021-04-28T15:37:38Z-
dc.date.issued2021-03-
dc.identifier.citationST-NEG C3862p/2021es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/4215-
dc.descriptionThis research analyzes the feasibility of exporting dehydrated organic grapefruit from Ecuador to Yokohama, Japan, which is justified because the country must improve its international trade to generate foreign exchange and promote activities that add value. Studying the environment reveals several opportunities and risks, the balance of which is positive and determines that the dried fruit sector has a high susceptibility to environmental factors. Subsequently, the strategic guidelines are defined, which will guide the operation and management of the company, towards excellence, quality, safety, ethics, and social responsibility. The market study shows that in Yokohama there is a permanent demand for quality organic nuts that is growing, that the product must be sold through groups with multiple commercial channels at a price of 4.39 dollars, and that it is possible enter the market if the dehydrated organic grape meets the quality, safety and packaging requirements required by the Japanese market. The marketing plan defines the various elements of the marketing mix and the strategies to be implemented in order to sell 170,600 units in the first year and grow 2.50% annually. Subsequently, the administrative, operational and legal model for the company Industrial y Comercializadora K’ÍSA S.A. is developed. Finally, when evaluating the cash flows that will be generated once the project is implemented, it is established that it is feasible and profitable, recommending that it be implemented. Keywords. International trade, dehydrated organic grapefruit, Yokohama, attractive market, feasible project.es
dc.description.abstractEsta investigación analiza la factibilidad de exportar uvilla orgánica deshidratada desde Ecuador a Yokohama, Japón, la que se justifica porque el país debe mejorar su comercio internacional para generar divisas e impulsar actividades que agreguen valor. Al estudiar el entorno se evidencian varias oportunidades y riesgos, cuyo balance es positivo y determina que el sector de frutos secos tiene alta susceptibilidad a los factores ambientales. Posteriormente se definen los lineamientos estratégicos, que guiarán la operatividad y gestión de la empresa, hacia la excelencia, calidad, inocuidad, ética, y responsabilidad social. El estudio de mercado evidencia que en Yokohama existe una demanda permanentemente de frutos secos orgánicos de calidad que se encuentra en crecimiento, que el producto debe venderse a través de grupos con múltiples canales comerciales a un precio de 4,39 dólares, y que es posible ingresar al mercado si la uvilla orgánica deshidratada cumple los requerimientos de calidad, inocuidad y empaque requeridos por el mercado de Japón. El plan de marketing define los diversos elementos del marketing mix y las estrategias a implementar para lograr vender 170.600 unidades el primer año y crecer 2,50% anualmente. Posteriormente se desarrolla el modelo administrativo, operacional y legal para la empresa Industrial y Comercializadora K’ÍSA S.A. Finalmente al evaluar los flujos de caja que se generarán una vez que el proyecto se implemente, se establece que éste es factible y rentable, recomendándose que sea implementado. Palabras claves. Comercio internacional, uvilla orgánica deshidratada, Yokohama, mercado atractivo, proyecto factible.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectNEGOCIOS INTERNACIONALESes
dc.subjectCOMERCIO INTERNACIONALes
dc.subjectUVILLA ORGÁNICA DESHIDRATADAes
dc.subjectYOKOHAMAes
dc.subjectMERCADO ATRACTIVOes
dc.subjectPROYECTO FACTIBLEes
dc.titlePlan de negocios para la creación de una empresa productora y exportadora de uvilla orgánica deshidratada, desde Quito - Ecuador, año 2021es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
Appears in Collections:Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CAZAR LEON SANTIAGO DAVID.pdf7.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.