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dc.contributor.authorRocha-Hoyos, Juan Carlos-
dc.contributor.authorTipanluisa, Luis E.-
dc.contributor.authorZambrano, Víctor D.-
dc.contributor.authorPortilla, Ángel A.-
dc.date.accessioned2019-07-12T20:23:02Z-
dc.date.available2019-07-12T20:23:02Z-
dc.date.issued2018-10-
dc.identifier.citationPUB R672es/2018es
dc.identifier.issn7180764-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3412-
dc.descriptionIn this article, the behavior of the Volkswagen 1, 8 L. vehicle at altitude conditions was evaluated. This was done by analyzing the exhaust emissions and the autonomy of the vehicle. Two static tests emissions and fuel consumption were done on a city-highway route of 27, 95 km in the city of Quito-Ecuador at 2850 m above sea level. Gasoline mixtures of 87 octanes with organometallic additives were employed; the solid is an iron-based substance and the liquid additive is composed of phosphorus and calcium. The behavior with 87 octane gasoline was the base line used for comparison. In the static emissions at 900 rpm the solid additive produces a decrease in the concentration of unburned hydrocarbons and an increase in carbon dioxide. In the static emissions at 2500 rpm, the liquid additive produced a decrease in the concentration of unburned hydrocarbons and an increase in carbon dioxide; The test of fuel consumption in a mixed city-highway route shows and increase of car's autonomy with the use of additives. Keywords: organic additive; fuel consumption; polluting emissions; spark ignition engine; height conditionses
dc.description.abstractEn este artículo, se evaluó el comportamiento del vehículo Volkswagen 1,8 L., en condiciones de gran altitud, a través de las emisiones de escape y la autonomía del vehículo. Se realizaron dos pruebas estáticas de emisiones y consumo de combustible en una ruta ciudad-autopista de 27,95 km en la ciudad de Quito-Ecuador a 2850 m sobre el nivel del mar. Se usó mezclas de gasolina de 87 octanos con aditivos organometálicos; el sólido a base de hierro y el aditivo líquido está compuesto de fósforo y calcio. El comportamiento con gasolina de 87 octanos era la línea de base de comparación. En emisiones estáticas a 900 rpm el aditivo sólido produce una disminución en la concentración de hidrocarburos no quemados y un aumento en el dióxido de carbono; En las emisiones estáticas a 2500 rpm, el aditivo líquido produce una disminución en la concentración de hidrocarburos no quemados y un aumento en el dióxido de carbono; La prueba de consumo de combustible en una ruta mixta ciudad–carretera muestra un incremento en el rendimiento del motor al aplicar los aditivos. Palabras clave: aditivo orgánico; consumo de combustible; emisiones contaminantes; motor de encendido provocado; condiciones de altitudes
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherInformación Tecnológicaes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectADITIVO ORGÁNICOes
dc.subjectCONSUMO DE COMBUSTIBLEes
dc.subjectEMISIONES CONTAMINANTESes
dc.subjectMOTOR DE ENCENDIDO PROVOCADOes
dc.subjectCONDICIONES DE ALTITUDes
dc.titleEstudio de un motor a gasolina en condiciones de altura con mezclas de aditivo orgánico en el combustiblees
dc.title.alternativeStudy of a gasoline engine in altitude conditions with mixtures containing organic additive in the fueles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
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