Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3385
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCostales Zavgorodniaya, Anna Isabel-
dc.contributor.authorBorisovna, Mihailova Olga-
dc.date.accessioned2019-07-05T14:21:31Z-
dc.date.available2019-07-05T14:21:31Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.citationPUB C837c/2019es
dc.identifier.issn2602-8522-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3385-
dc.descriptionThe present article describes the results of the analysis of the psico-emotional adaptation strategy, which Ecuadorian students maintain in two different cultural scenarios: first, those that migrate from provinces to Quito city, in order to study in universities of the capital; and second, those that migrate from the whole Ecuador to Moscow, to study in universities at Russia’s capital. The aim of the research was to determine if the strategy in both cases is similar, its main characteristics, how effective it could be in the two different cultural scenarios, and the time that can take for Ecuadorian students to finish the adaptation process. The quantitative approach was used for this research, and it was done in correlacional level. Several descriptive and differential statistical methods were used, such as the percentage analysis and the factor and cluster analysis respectively. The main conclusion from this research was the similarity of the psico-emotional strategy used in both stages, the difference between the two groups in the psico-emotional effectiveness that implies the use of this strategy, and the time that take for the students to get an effective adaptation level.es
dc.description.abstractEn el presente artículo se describe los resultados del análisis de la estrategia psico-emocional de adaptación que mantienen los estudiantes ecuatorianos en dos escenarios: el primero, aquellos que migran de provincia a la ciudad de Quito, a estudiar en universidades de la capital; y el segundo, aquellos que migran de todo el Ecuador a Moscú, a estudiar en universidades de la capital rusa. El objetivo principal de la investigación fue determinar si la estrategia en ambos casos es similar, sus características principales, qué tan efectiva podría llegar a ser en los dos escenarios culturales distintos y el tiempo que puede tomar a los estudiantes ecuatorianos pasar el proceso de adaptación a ese nuevo medio. El enfoque cuantitativo fue el utilizado para esta investigación y es de nivel correlacional. Se utilizaron varios métodos estadísticos descriptivos y diferenciales, como el análisis porcentual y el análisis factorial y el de clúster respectivamente. Entre las conclusiones más importantes se recalca la similitud de la estrategia en ambos escenarios, su diferencia en cuanto a la efectividad psico-emocional que implica el uso de ésta y el tiempo que implica a los estudiantes llegar a un nivel de adaptación efectivo.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherMKT Descubrees
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectADAPTACIÓNes
dc.subjectESTRATEGIA DE ADAPTACIÓNes
dc.subjectESTUDIANTES ECUATORIANOSes
dc.subjectEFECTIVIDAD PSICOEMOCIONAL..es
dc.titleCaracterísticas de la adaptación psico-emocional de los estudiantes ecuatorianos en el extranjeroes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26028522 COSTALES ANNA 2019-06-13.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.