Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYerovi López, Diego Javier-
dc.contributor.authorLobato Cabrera, Franklin Enrique-
dc.date.accessioned2019-03-06T14:31:10Z-
dc.date.available2019-03-06T14:31:10Z-
dc.date.issued2019-02-
dc.identifier.citationGT- ARQ L796c/2019es
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/3278-
dc.descriptionThe project is an architectural element of transition between city and small-scale facilities. Which is inserted in the urban structure of the place, allowing to associate the existing activities and oriented to the branch of education, for being the use of greater presence, which will serve for the leveling of primary and high school students. Together with the students of the Salesian University and community staff they will serve as levelers ie the project is based on a teaching methodology with and for the community. This is reflected in the design that presents a series of shared spaces, and small learning communities for users. Levellers and students can easily switch from classroom settings to large group events, team projects or work sessions in community fields. The project interacts with all the social components and scales of the place, generating a front that opens onto the neighborhood, generating greater contact as well as providing the site with new services divided into different stages.es
dc.description.abstractEl proyecto es un elemento arquitectónico de transición entre los equipamientos de ciudad y de pequeña escala. El cual se inserta en la estructura urbana del lugar, permitiendo asociar las actividades existentes y orientadas a la rama de la educación, por ser el uso de mayor presencia, el cual servirá para la nivelación de alumnos de educación primaria y de bachillerato. En conjunto con los alumnos de la universidad Salesiana y personal de la comunidad servirán como niveladores es decir el proyecto se basa en una metodología de enseñanza con y para la comunidad. Esto se refleja en el diseño que presenta una serie de espacios compartidos, y pequeñas comunidades de aprendizaje para los usuarios. Los niveladores y estudiantes pueden cambiar fácilmente de los entornos del aula a eventos de grupos grandes, proyectos en equipo o sesiones de trabajo en los campos comunales. El proyecto interactúa con todos los componentes sociales y escalas del lugar, generando un frente que se abre hacia el barrio, generando un mayor contacto además de brindar al sitio de nuevos servicios dividido en diferentes etapas.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectARQUITECTURAes
dc.subjectCENTRO DE NIVELACIÓNes
dc.subjectEDUCACIÓN BÁSICA- BACHILLERATOes
dc.subjectLAS CUADRASes
dc.titleCentro de nivelación para estudiantes de educación básica y bachillerato Las Cuadrases
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
Appears in Collections:Arquitectura y Urbanismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CENTRO DE NIVELACIÓN - FRANKLIN LOBATO.pdf130.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.