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dc.contributor.authorTrujillo , Danny-
dc.contributor.authorPunte, Carlos-
dc.contributor.authorAndrade, Karla-
dc.date.accessioned2018-06-01T00:49:19Z-
dc.date.available2018-06-01T00:49:19Z-
dc.date.issued2017-08-30-
dc.identifier.citationPUB T866c/2017es
dc.identifier.issn1390-4272-
dc.identifier.issn2528-7737-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2971-
dc.descriptionMergers between competitors are a common business practice that produces important consequences in the market, including economic concentration, which could affect the free competition in short, medium and long term. In Ecuador, the brewing market constitutes an interesting area of study because it represents a highly concentrated market, with few participants in which the Superintendence of Market Power Control has established the conditions for merger between two of its most relevant participants: Cervecería Nacional (SABMiller) and Ambev (Anheuser-Busch Inbev). Therefore, this article analyzes the economic concentration of the Ecuadorian brewing sector and the effects of the previous stated merger between those two competitors. This research, puts together qualitative and quantitative studies in order to evaluate the main characteristics of the Ecuadorian brewing sector and the merging conditions, that determine the concentration levels and the possible trends in the market supply and the sector’s behavior by using concentration indicators and sales volume undertaken within 2013 to 2015; which will demonstrate the how highly is the market concentrated by more than 9000 Herfindahl value and the conditions that null competition in this market in the short term.es
dc.description.abstractLas fusiones entre competidores son una práctica empresarial común que genera importantes consecuencias para el mercado, una de ellas es la concentración económica, que puede perjudicar la libre competencia a corto, mediano y largo plazo. En el Ecuador, el mercado cervecero es un interesante eje de estudio, pues constituye un mercado altamente concentrado, con pocos participantes y en el cual la Superintendencia de Control de Poder de Mercado ya ha establecido las condiciones para la fusión entre dos de sus participantes más relevantes: Cervecería Nacional (SABMiller) y Ambev (Anheuser-Busch Inbev). Este artículo analiza la concentración económica del sector cervecero ecuatoriano y los efectos de la fusión entre éstos dos competidores. Es un estudio cuali - cuantitativo en el cual se han evaluado las características del sector cervecero ecuatoriano y las condiciones de la fusión efectuada, para determinar, a través de indicadores de concentración y datos de volúmenes de venta del sector entre 2013 y 2015- cuáles son los niveles de concentración y posibles tendencias en cuanto a la oferta y comportamiento de dicho sector; demostrándose que existe un mercado altamente concentrado, con un índice de Herfindahl superior a 9000, y con condiciones que nublan la posibilidad de competencia en el mercado a corto plazoes
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectCOMPETENCIAes
dc.subjectCONCENTRACIÓNes
dc.subjectECUADORes
dc.subjectFUSIÓN EMPRESARIALes
dc.subjectHERFINDAHLes
dc.subjectMERCADOes
dc.subjectSECTOR CERVECEROes
dc.titleConcentración Económica en el Mercado Cervecero Ecuatorianoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
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