Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2949
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarrios Queipo, Enrique Aurelio-
dc.contributor.authorCruz Acosta, Yoesdely del Carmen-
dc.date.accessioned2018-05-31T20:24:31Z-
dc.date.available2018-05-31T20:24:31Z-
dc.date.issued2017-02-07-
dc.identifier.citationPUB B276d/2017es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2949-
dc.descriptionThe formation of skilled technicians and skilled workers within the subsystem of Technical and Professional Education in Cuba has been characterized in all its existence by constant changes in its curricular design in the search for better results in the impact of its graduates in the Transformation of the work object of their specialties without achieving such purpose. To characterize the curricular design process, and in particular the micro-design of the subjects of the technical vocational training cycle, allows to establish the bases to implement actions that increase the stability in the time of its plans and programs of study its asignaturas, question that is Intended in this article.es
dc.description.abstractLa formación de técnicos medios y obreros calificados dentro del subsistema de la Educación Técnico y Profesional en Cuba, se ha caracterizado en toda su existencia por constantes cambios en su diseño curricular en la búsqueda de mejores resultados en el impacto de sus egresados en la transformación del objeto de trabajo de sus especialidades sin alcanzar tal propósito. Caracterizar el proceso de diseño curricular, y en particular el microdiseño de las asignaturas del ciclo de formación profesional técnica, permite establecer las bases para implementar acciones que eleven la estabilidad en el tiempo de sus planes y programas de estudio sus asignaturas, cuestión esta que se pretende en el presente artículoes
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectEDUCACIÓN TÉCNICO Y PROFESIONALes
dc.subjectDISEÑO CURRICULARes
dc.subjectMICRODISEÑO CURRICULARes
dc.subjectCICLOS FORMATIVOSes
dc.titleEl Diseño Curricular en la Educación Técnico Profesional Cubana: Características Teórico – Metodológicas Esencialeses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10. 24779024 BARRIOS AURELIO 2017.pdf558.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.