Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2946
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarrios Queipo, Enrique Aurelio-
dc.contributor.authorAlgora Buenafé, Francisco Alfonso-
dc.contributor.authorRodríguez Jiménez, Nadia Margarita-
dc.date.accessioned2018-05-31T20:15:20Z-
dc.date.available2018-05-31T20:15:20Z-
dc.date.issued2016-10-25-
dc.identifier.citationPUB B276c/2016es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/2946-
dc.descriptionGiven the challenges in the training of professionals, improving training offer university degrees, from its design and systematic curriculum redesign, it is one of the challenges of higher priority in the Ecuadorian Higher Education. To achieve this purpose and overcome the limitations that accumulated in the necessary integration to be achieved between the demands of the Council Higher Education, the aspirations of the educational model of the International University SEK and the realization of each of their careers, a committee created curricular whose mission is to interpret this integration and develop an institutional methodological conception that favored in the design and redesign actions that develop careers, consistency between the general, the particular and the singular of these processes. In the article "methodological concept design racing in the UISEK_Ecuador the fundamentals of the views that support how to develop these processes so that a new training offer interest is achieved and at the same time have a character for the future of synthesized contextual socioeconomic development. Structural systemic functional method was applied, develándose that relations between the professional process, the training process and the process of university relevance, can condense pertinent to college.es
dc.description.abstractAnte los desafíos en la formación de profesionales, la mejora de la oferta formativa de las carreras universitarias, a partir de su diseño y rediseño curricular sistemático, constituye uno de los retos de mayor prioridad en la Educación Superior ecuatoriana. Para lograr este propósito y superar las limitaciones que se acumulaban en la necesaria integración que debe lograrse entre las demandas del Consejo Educación Superior, las aspiraciones del Modelo Educativo de la Universidad Internacional SEK y la concreción de cada una de sus carreras, se crea un Comité Curricular cuya misión es la de interpretar esta integración y elaborar una concepción metodológica institucional que favoreciera en las acciones de diseño y rediseño que desarrollan las carreras, la coherencia entre lo general, lo particular y lo singular de estos procesos. El artículo que se presenta sintetiza los fundamentos de los puntos de vista que sustentan cómo desarrollar estos procesos de manera que se alcance una nueva oferta formativa de interés y al mismo tiempo tenga un carácter de futuro para el desarrollo socioeconómico contextual. Se aplicó el método sistémico – estructural – funcional, develándose que de las relaciones entre el proceso profesional, el proceso de formación profesional y el proceso de pertinencia universitaria, pueden condensar lo pertinente de una carrera universitaria.es
dc.description.sponsorshipUisekes
dc.language.isospaes
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectPROFESIÓNes
dc.subjectPROCESO PROFESIONALes
dc.subjectPERTINENCIA UNIVERSITARIAes
dc.subjectPROCESO FORMATIVOes
dc.subjectDISEÑO Y REDISEÑO DE CARRERAS UNIVERSITARIASes
dc.titleConcepción metodológica del diseño y rediseño de carreras en la Universidad Internacional SEK Ecuador.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Publicaciones UISEK

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
09. 2477-9024 BARRIOS ENRIQUE 2016-01.pdf267.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.