Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/195
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Luque, David | - |
dc.contributor.author | Martínez Verdesoto, Carlos Andrés | - |
dc.date.accessioned | 2012-07-03T17:35:21Z | - |
dc.date.available | 2012-07-03T17:35:21Z | - |
dc.date.issued | 2009-08 | - |
dc.identifier.citation | CT-COM M366m/2009 | en_US |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/195 | - |
dc.description | The first silent movies used to last only a few minutes; however the duration soon lengthened to occupy a roll of film, in other words 15 minutes, sometimes two rolls.2 The short, conceived as an artistic film of real action, has become the initiation of filmmakers, producers and video amateurs. But, can the short bes means of formation? The answer is yes. The short is a brief movie where basic production knowledge is combined with the utilization of audiovisual tools; and especially with human enrichment thanks to the arguments and advice from the expert and novice staff. A guide for the creation of a short is necessary as the vehicle of this basic knowledge to be acquired. The recalled audiovisual tools such as photograph camera, video camera and edition stations evolve everyday enhancing modern technology into an instrument used by professionals, students, companies and families as a creative mechanism for information, education and communication. | - |
dc.description.abstract | Las primeras películas mudas duraban sólo algunos minutos, pero esa duración pronto se alargó hasta ocupar un rollo de película, es decir, unos 15 minutos, y a veces hasta dos rollos. El cortometraje, concebido como un film artístico de acción real, ha evolucionado para convertirse en un producto de iniciación de los cineastas, videoastas, realizadores y aficionados. Pero, ¿puede acaso un cortometraje convertirse en un medio educativo? La respuesta es sí. El cortometraje es una película pequeña, donde se aplican varios conocimientos básicos, la utilización de herramientas audiovisuales y sobretodo un enriquecimiento personal, gracias a los argumentos y consejos de los veteranos o novatos que conformen el equipo de producción de un cortometraje. Un manual guía para la realización de un cortometraje es un canalizador de estos conocimientos adquiridos. Las llamadas herramientas audiovisuales, como cámara de fotos, cámara de video, islas de edición y más sufren día a día un desarrollo convirtiendo a la tecnología audiovisual en un instrumento en el desarrollo de los profesionales, estudiantes, empresas y familias, como instrumento informativo, comunicacional, educativo y hasta recreativo. | en_US |
dc.description.sponsorship | Uisek | en_US |
dc.language.iso | spa | en_US |
dc.publisher | Universidad Internacional SEK | en_US |
dc.rights | openAccess | - |
dc.subject | COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL | en_US |
dc.subject | INDUSTRIA DEL VÍDEO | en_US |
dc.subject | INDUSTRIA CINEMATOGRÁFICA | en_US |
dc.subject | PRODUCCIÓN TELEVISIVA | - |
dc.subject | CORTROMETRAJE | - |
dc.title | Manual guía para la producción de un cortometraje en la Facultad de Comunicación de la UISEK | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Comunicación Audiovisual |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Martínez Verdesoto Carlos Andrés.pdf | 2.06 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.