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dc.contributor.advisorGuijarro Cadena, Carlos Fernando-
dc.contributor.authorRecalde Guerra, María Elisa-
dc.date.accessioned2016-07-08T19:22:17Z-
dc.date.available2016-07-08T19:22:17Z-
dc.date.issued2014-09-25-
dc.identifier.citationCT-PSCO R243em/2014es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1980-
dc.descriptionThe present research sought to find the relationship between empathy (perspective taking, empathic concern, personal inconformity and fantasy) and quality of customer service (Reliability, responsiveness, security, empathy and tangible aspects). The sample used within the Ministry of Labor Relations of the areas of Human Talent, Management and Quality Evaluation, Administrative Management and Financial Administration (N = 100, 50 men and 50 women) ranged between the ages of 25 to 65 years. The methodology was correlational and field, making an application of the questionnaires: Interpersonal and Servqual Reactivity Index. The initial hypothesis was that while the level of empathy is high, the quality of service will be high and while the level of empathy is low, the quality of service will be low. The results indicated that the initial hypothesis raised if it was proven since it is related to empathy and its different types with the quality of service and its dimensions. Future studies could increase more information about this relationship and thus be able to put it into practice to see improvements within society.-
dc.description.abstractLa presente investigación buscó encontrar la relación entre empatía (Toma de perspectiva, Preocupación empática, Inconformidad personal y Fantasía) y calidad de servicio al cliente (Fiabilidad, Capacidad de respuesta, Seguridad, Empatía y Aspectos tangibles). La muestra utilizada dentro del Ministerio de Relaciones Laborales de las áreas de Talento Humano, Gestión y Evaluación de Calidad, Dirección Administrativa y Administración Financiera (N = 100; 50 hombres y 50 mujeres) osciló entre las edades de 25 a los 65 años. La metodología fue correlacional y de campo realizando una aplicación de los cuestionarios: Índice de Reactividad Interpersonal y Servqual. La hipótesis inicial fue que mientras el nivel de empatía es alto la calidad de servicio va a ser alta y mientras el nivel de empatía es bajo la calidad de servicio va a ser baja. Los resultados indicaron que la hipótesis inicial planteada si fue comprobada ya que se relaciona a la empatía y sus diferentes tipos con la calidad de servicio y sus dimensiones. Futuros estudios podrían incrementar mayor información sobre dicha relación y así poder llevarlo a la práctica para ver mejoras dentro de la sociedad.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.subjectPSICOLOGÍA ORGANIZACIONALes_ES
dc.subjectSERVICIO AL CLIENTEes_ES
dc.subjectEMPATÍAes_ES
dc.subjectSERVQUALes
dc.subjectÍNDICE DE REACTIVIDAD INTERPERSONALes
dc.titleEmpatía y el impacto en la calidad de servicio al cliente en el ministerio de relaciones laboraleses_ES
dc.typeThesises_ES
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