Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1213
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorOña, Fernando-
dc.contributor.authorMuñoz Andrade, Sofía Daniela-
dc.date.accessioned2015-06-15T19:42:15Z-
dc.date.available2015-06-15T19:42:15Z-
dc.date.issued2014-10-
dc.identifier.citationCT-COM M93au/2014es_ES
dc.identifier.urihttps://repositorio.uisek.edu.ec/handle/123456789/1213-
dc.descriptionIn this thesis was done an Auditing Internal and External of Communications at the company Medinuclear and Communication Strategic Plan, developed based on the results of the audit. The company Medinuclear is a medical diagnostic company that does not have a department or a person that manage organizational communication, which is a problem because they do not know how to properly handle the messages they give to their public, and don’t know the image they are reflecting therein. The investigation begins defining conceptually what the Communication Audit and Communication Strategic Plan is, and its importance for the proper development of enterprises. Below the Communication Audit was applied, and as a result was obtained 5 focus áreas: Work environment, corporate identity, internal communication, external communication and customer service. Then the Communication Strategic Plan was done: Strategies for each of the focus areas was developed, in order to help solve problems and improve communication of the company. The general findings demonstrate the importance of communication for proper performance of the company in its area. In terms of image, it was determined that it is crucial for the survival of companies, so you should be given the necessary attention.-
dc.description.abstractEn el presente trabajo de titulación se realizó una Auditoría de Comunicación Interna y Externa a la empresa Medinuclear y un Plan Estratégico de Comunicación, desarrollado en base a los resultados de la Auditoría. Medinuclear es una empresa de diagnóstico médico que no tiene un departamento o un encargado de la comunicación organizacional, lo que deriva en un problema: no se maneja adecuadamente los mensajes que se emiten a sus públicos y se ignora la imagen que están reflejando en los mismos. La investigación partió de definir conceptualmente lo que es la Auditoría de Comunicación y el Plan Estratégico de Comunicación, y reflexionar acerca de su importancia para el buen desarrollo de las empresas. A continuación se aplicó la Auditoría de Comunicación a la empresa Medinuclear, encontrando cinco focos de atención: Clima laboral, identidad corporativa, comunicación interna, comunicación externa y la atención al cliente. Posteriormente se elaboró el Plan Estratégico de Comunicación: se desarrollaron estrategias para cada uno de los focos de atención encontrados, con la finalidad de que ayuden a solucionar los problemas y mejorar la comunicación de la empresa. Las conclusiones generales evidencian la importancia de la comunicación para un adecuado desempeño de la empresa en el medio que se desarrolla. En cuanto a la imagen, se determinó que la misma es crucial para la supervivencia de las empresas, por lo que se le debe dar la atención necesaria.es_ES
dc.description.sponsorshipUisekes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Internacional SEKes_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectCOMUNICACIÓN ORGANIZACIONALes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN INTERNAes_ES
dc.subjectCOMUNICACIÓN EXTERNAes_ES
dc.subjectPLANIFICACIÓN DE LA COMUNICACIÓNes_ES
dc.subjectESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN-
dc.titleAuditoría de Comunicación Interna y Externa a la empresa Medinuclear y elaboración de Plan Estratégico de Comunicaciónes_ES
dc.typeThesises_ES
Appears in Collections:Comunicación Organizacional

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARCHIVOS PDF.rar4.4 MBUnknownView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.